Wat heb je aan mij als organizer? Goede vraag waar je graag een antwoord op wilt. Snap ik en logisch.

De ervaringen van mijn klanten zeggen het meest. Hieronder een aantal uitspraken van hen.

Herken je jezelf erin en spreekt het je aan? Bel of mail me gerust. 

Als opruimen niet vanzelf gaat

“Opruimen is niet mijn sterkste kant, maar op een gegeven moment is de rommeligheid in ons huis een doorn in mijn oog geworden. Ik vond het nogal een stap om hulp in te roepen van een professional, maar wat een goede stap is dat gebleken! Met rust, geduld en goede tips heeft Annemieke ons geholpen om weer overzicht te krijgen. Daarnaast helpen haar frisse blik en kritische vragen om knopen door te hakken. 

Wij zijn heel blij dat wij met Annemieke hebben kunnen samenwerken!”

Na twee opruimsessies van twee uur zelf verder aan de slag

Ingesproken tekstbericht door een enthousiaste klant:

“Ik ben superblij met jouw begeleiding, hulp en advies. Dat heeft me echt de juiste zet gegeven die ik nodig had en de juiste aanpak. Ik word nu niet meer zo overwhelmed met wat ik moet doen. Ik heb nu de ideeën van hoe ik het kan aanpakken, dat ik het klein moet houden en niet teveel moet verwachten dat alles in één keer gaat.

Ik vond het heel fijn dat je meet en meedenkt over de opbergmiddelen, met foto’s zelfs en naam van de winkel. Dat  was voor mij ook een uitdaging, hoe berg ik spullen overzichtelijk op. Jouw tips hierover zijn niet alleen maar over de ruimte mooi te maken maar vooral hoe praktisch en duurzaam een oplossing is. Dat is denk ik het geheim van de smid dat je mij geleerd hebt (over de garderobekast bijvoorbeeld).

Ik vind het fijn dat ik jou voor kleine vragen tussendoor altijd kan benaderen. Dat geeft een goed gevoel van steun en dat jij er dus als backup bent. Jij straalde rust uit, gaf mij ruimte en velde geen oordeel over de rommel. Het was heel fijn voor mij om met jou aan de slag te gaan!”

Opruimen tegen het einde van het leven

Annemieke heeft mijn boeken en documenten gordend. Ze heeft hierbij gebruik gemaakt van de door mij in de loop der tijd gemaakte indeling in categorieën.

Systematisch en erg voortvarend heeft ze mij elk exemplaar in handen gegeven en gevraagd of de bestemming nog steeds dezelfde was als die ik eerder in gedachten had. Zo nodig pasten we de bestemming aan, soms wilde ik het document nog een keer zelf doornemen of besloot ik dat het beter was om het weg te gooien. De benodigde hulpmiddelen bracht ze zelf mee.

Door haar manier van werken zijn mijn vrouw en ik bevrijd van veel sjouwwerk. Daarbij hebben wij de overtuiging, dat het materiaal op die plaatsen komt waar het in de toekomst nog van nut kan zijn. Wij zijn van veel werk verlost, een grote zorg minder.

Wij bevelen haar aan!

(Een ouder echtpaar)

Overzicht in de administratie

“Soms gebeuren er dingen met een reden en soms ook onverwachts en als het dan ook allemaal tegelijk gebeurt….. raak ik van slag…

Een maandag in januari, de 2e lockdown is een feit en dus de kinderen thuis met thuisonderwijs, mijn werk ging gewoon door online, alles via de laptop, vol goede moed begonnen we. En toen crashte mijn laptop, error, over en uit.

Grote paniek en stress.

Ik kwam er al snel achter dat ik 2-0 achterstond in mijn beleving: door thuisonderwijs, werk, geen laptop, geen toegang tot mijn digitale administratie, mijn papieren administratie was ook niet update, overvol, relevant/niet-relevant, digitaal dossier ja/nee?, tijdgebrek….. alles liep in mijn hoofd door de war.

En toen vond ik Annemieke, samen met haar heb ik mijn administratie doorgenomen, keuzes gemaakt wat er werkelijk toe doet om te bewaren en wat niet.

Wat een kadootje voor mijzelf en wat een rust heeft het mij gegeven.

Alles heeft een reden…..en dit had een hele goede reden.”

Niet Aangeboren Hersenletstel (NAH) en opruimcoaching

“Ik heb nu meer rust en overzicht in mijn huis, daardoor voelt het ook minder druk in mijn hoofd.

Voordat Annemieke kwam had ik geen structuur in mijn  huis, het was rommelig en chaotisch. Dat vond ik lastig. Ik heb Niet Aangeboren Hersenletsel en epilepsie. Rust is erg belangrijk, maar het leek wel of ik van alles moest en dat maakte me onrustig.

Mijn schoonzus maakte zich zorgen en vertelde over de mogelijkheid van een opruimcoach. Dat leek me wel wat. Zij belde met Annemieke, die mij vervolgens zelf belde en we maakte een kennismakingsafspraak. Dat gaf al een eerste zetje om weer wat te gaan doen in mijn huis.

We hebben daarna spullen uitgezocht en overbodige spullen weg gedaan. Na afloop van de eerste 2 uur kon ik weer aan mijn tafel eten en was de keuken opgeruimd en overzichtelijk. Daarna is Annemieke nog 2x gekomen. Tussendoor ben ik ook zelf aan de slag gegaan met opruimen en het bijhouden. Daar stond ik wel van te kijken eigenlijk.

Wat mij erg helpt is, dat de spullen nu een vaste plek hebben. Ik zorg er nu ook voor dat ik de spullen die ik pak ook gelijk weer terug leg waar ze vandaan komen. Ook liggen spullen die bij elkaar horen, zoals gereedschap, weer bij elkaar. Ik heb zelf een vaste plek voor mijn belangrijke papieren en pasjes bedacht. Voor de spullen die weg mogen heb ik als gewoonte nu dat ik ze bij de deur zet en bij het weggaan direct naar de afvalbakken breng.

Doordat ik meer rust, overzicht en structuur heb in mijn huis heb ik meer ruimte voor andere zaken in het huishouden: boodschappen doen, aan tafel eten en de was doen.

Ik vond het erg gezellig als Annemieke er was. Het is prettig met haar, ze is kalm en benaderde mij op een gelijkwaardige manier en liet me goed meedenken. Ik zou haar echt aanraden!”

Budgetoverzicht

“Ik was financieel en administratief even het overzicht kwijt. Annemieke heeft me zonder oordeel en praktisch geholpen dit weer overzichtelijk te krijgen. Een aantal goede tips waar ik op kan bezuinigen hebben hier ook zeker bij geholpen.”

Verhuisklaar maken

Op een gegeven moment had ik het heel erg druk. Een van de dingen die echter moest gebeuren was het opruimen van mijn huis en het uitzoeken van mijn spullen in verband met een aanstaande verhuizing.

De stap om Annemieke in te schakelen nam ik op het goede moment.

Samen met haar startte ik het noodzakelijke opruimproces. Het begin was er. Door haar systematische aanpak kon ik daarna zelf verder.

De tweede werkafspraak stelde Annemieke voor om in mijn studeerkamer aan het werk te gaan. Dat had zij goed gezien. Ik vond dit een lastige klus: een kamer met herinneringen en veel persoonlijke en vertrouwelijke papieren. Annemieke hielp mij om aan de slag te gaan en aan de slag te blijven. Om beslissingen te nemen van wat er weg kon en wat kon blijven, waarbij we ook gelijk alles sorteerde en uitzochten. Na drie uur was zelfs deze klus klaar.

Later dacht ik daar nog aan terug: heb ik wel alles zorgvuldig uitgezocht? Dat Annemieke discreet mee had geholpen, gaf mij toch het vertrouwen dat ik toen de goede dingen had gedaan.

Annemieke kwam dus precies op het goede moment, haar ondersteuning was niet teveel en ook niet te weinig. Ik ben heel blij dat zij mij met de eerste stappen heeft geholpen, die waren essentieel! Ik houd er een tevreden gevoel aan over.”

“Fijne nieuwbrief. Ik ga de “Hoe houd ik het vol Tip” opvolgen. Geeft mij meer rust.”

“Met plezier de nieuwsbrief gelezen. Magneetplek, prachtig woord en herkenbaar.”

Sorteren van grote hoeveelheden spullen

“Annemieke heeft geholpen om mijn grote hoeveelheid schroeven, bouten, moeren en spijkers handig te sorteren. Ze brengt orde aan door voor te stellen om te beginnen met bijvoorbeeld met de bouten en moeren. Als je dan afdwaalt naar de schroeven, zegt ze vriendelijk en duidelijk dat we nu eerst met de bouten en moeren bezig blijven. Verder stelt ze vragen die helder maken wat het verschil is tussen al die boutjes. Bijvoorbeeld: “Waar let je op als je een boutje zoekt?”, “Welke verschillende materialen hebben de boutjes? Is het belangrijk om daar onderscheid in te maken?”. Zo krijg je helder in welke soorten je ze wilt sorteren.

Al mijn ijzerwaren zitten, dankzij Annemieke, nu overzichtelijk in opbergbakken, met duidelijke etiketten erop, waardoor je snel ziet wat waar in zit. En alle verroeste of kromme schroeven zitten in een aparte bak, namelijk de vuilnisbak. Dat ruimt lekker op.

Ik ben er heel blij mee en hoef nu niet meer naar de bouwmarkt voor schroeven, waarvan ik achteraf ontdek dat ik die al in huis had.”

Foto’s van het opruimproces en het eindresultaat:

Ontvang gratis inspirerende, direct toepasbare tips en informatie op organizing-gebied.

Schrijf je hier in!

De nieuwsbrief verschijnt één keer per maand.

Lees de privacverklaring van Organizing aan Huis voor meer informatie.

Afmelden is altijd mogelijk via de uitschrijfknop onderaan elke nieuwsbrief.

close

Ontvang gratis inspirerende, direct toepasbare tips en informatie op organizing-gebied.

Schrijf je hier in!

De nieuwsbrief verschijnt één keer per maand.

Lees de privacverklaring van Organizing aan Huis voor meer informatie.

Afmelden is altijd mogelijk via de uitschrijfknop onderaan elke nieuwsbrief.